tisdag 22 maj 2012

Varför kan vi inte vara mindre komplicerade?

Bilden tog jag igår på vårat äppelträd, visst är det fint!
































Först vill jag poängtera att jag inte är konflikträdd på något sätt, men däremot är jag trött på allt drama som uppstår kring bagateller. Om en konflikt uppstår mellan två parter, varför kan man inte diskutera problemet i fråga istället för att tycka så mycket efteråt och prata med andra om problemet man har med personen? Tycker en del gör det så svårt för sig, dem reagerar på något personen i sig gör som upprör dem(majoriteten av gångerna är det en bagatell), blir osams och inte pratar på ett halvår, är det ett bra sätt att lösa en konflikt på, att undvika en person ett tag och sen glömmer man det? Visst, det finns undantag, men nu utgår jag i egenskap ifrån vänner och bekanta. Sen kan man reflektera om vad konflikten rör sig om, i dem festa fallen handlar det om saker som går att lösa direkt på ett enkelt sett, "Jag gillar inte att säger eller gör på det här viset". Varför kan vi inte vara mindre komplicerade?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad har hänt? :O

Redheat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Redheat sa...

Det har inget med mig att göra, utan om ett par vänner.

Behövde bara ventilera och skriva om det. Folk ödslar sin tid på att bli osams för bagateller, när det går att lösa så enkelt som att säga direkt till personen vad som är problemet.

Unknown sa...

Ah förstår! Irriterande